POEZJA, PROZA, ESEJ | ||||
CZESŁAW MIŁOSZ | 3 | Do leszczyny | ||
WACŁAW IWANIUK | 4 | Śmierć nad Ebro | ||
10 | Moje życie rodzinne | WACŁAW IWANIUK | ||
ROBERT PINGET | 12 | Inkwizytorium | ||
MAREK KĘDZIERSKI | 45 | Sotto voce – Robert Pinget i dyskretna siła niuansu | ||
ROBERT PINGET w rozmowie z MADELAINE RENOUARD | 56 | „Gdyby psychologia była fałszywa, to i ton musiałby być fałszywy” | ||
ROBERT PINGET | 68 | Szepty | ||
77 | Chimera | ROBERT PINGET | ||
82 | Ślady po atramencie | ROBERT PINGET | ||
JULIA HARTWIG | 92 | Miejsca | ||
93 | Zajść tylko po to | JULIA HARTWIG | ||
94 | Wokół stołu | JULIA HARTWIG | ||
PO CO PISZĘ | ||||
95 | ||||
MAREK KĘDZIERSKI, LESZEK SZARUGA | ||||
LESZEK SZARUGA | 98 | Kamienne tablice | ||
99 | Wzlot Lety • Jedno słowo | LESZEK SZARUGA | ||
PIOTR ROGUSKI | 101 | „Jaki stąd płynie morał?”. Uwagi o poezji Wisławy Szymborskiej | ||
TRZY WIERSZE | ||||
109 | ||||
RYSZARD KRYNICKI | ||||
RYSZARD KRYNICKI w rozmowie z KRZYSZTOFEM MYSZKOWSKIM | 112 | „…jakieś Ja, które szuka swojego Ty…” | ||
PAUL CELAN | 118 | Przybój • Zurych, „zum strochen” | ||
119 | Śluza • *** (Dla ust…) | PAUL CELAN | ||
120 | *** (Żadnej więcej sztuki piasku…) • *** (Lichtenberga dwanaście…) | PAUL CELAN | ||
121 | *** (Te zezłomowane tabu…) | PAUL CELAN | ||
122 | Haut mal • *** (Raz...) • *** (Zbiegłe...) | PAUL CELAN | ||
123 | *** (Ty bądź jak ty…) • *** (Bieguny…) | PAUL CELAN | ||
124 | *** (Lśnienie…) | PAUL CELAN | ||
MAREK KĘDZIERSKI | 125 | Zaniemówienie | ||
MARIA KALOTA-SZYMAŃSKA | 132 | *** (Prawda? Nieprawda?…) • Nacjonalizm pod rozwagę | ||
133 | Cenzura • Moc słońca | MARIA KALOTA-SZYMAŃSKA | ||
BOGUSŁAWA LATAWIEC | 134 | Zmęczony Polską | ||
MARIA CYRANOWICZ | 141 | „i magii nacja” • Nie ma do czego wstawać, więc nie zasypiajmy | ||
142 | Natura rzeczy martwych | MARIA CYRANOWICZ | ||
143 | Also das Kind das Kind war • Cztery pory mroku: granat | MARIA CYRANOWICZ | ||
144 | Mimikalia | MARIA CYRANOWICZ | ||
ROBERT BRUNNÉ | 145 | *** (poniżej stóp…) • *** (świątynia…) | ||
146 | Się | ROBERT BRUNNÉ | ||
147 | Bum • Matki | ROBERT BRUNNÉ | ||
PLASTYKA | ||||
LESZEK GOLDYSZEWICZ | 149 | Prezentacje | ||
VARIA | ||||
MICHAŁ GŁOWIŃSKI | 155 | Major Bieżancew | ||
JULIAN KORNHAUSER | 160 | Post scriptum (9) | ||
GRZEGORZ MUSIAŁ | 163 | Dziennik z Iowa (14) | ||
LESZEK SZARUGA | 172 | Tym czasem (12) | ||
JAROSŁAW KLEJNOCKI | 179 | Flucht | ||
MIECZYSŁAW ORSKI | 184 | Zmierzch naszego świata | ||
ALEKSANDER FIUT | 186 | W amerykańskiej „szkole Miłosza” | ||
RECENZJE | ||||
JAN WOLSKI | 191 | „Dać znak pamięci” | ||
PIOTR MICHAŁOWSKI | 193 | Przebudowany dworzec tekstu | ||
ADRIANA SZYMAŃSKA | 197 | Święta szuflada | ||
KRZYSZTOF MYSZKOWSKI | 199 | Nowa Kartoteka | ||
GRZEGORZ KALINOWSKI | 201 | Ryszarda Kapuścińskiego opisanie świata | ||
DARIUSZ NOWACKI | 203 | Księga pamiątkowa? | ||
MIROSŁAW DZIEŃ | 205 | T.S. Eliot – czy tylko klasyk? | ||
WIESŁAW TRZECIAKOWSKI | 210 | O młodopolskim erotyzmie… | ||
JOANNA BIELSKA-KRZWCZYK | 212 | Pamiętaj o śmierci | ||
NOTY O KSIĄŻKACH | 217 | |||
KOMUNIKATY | 222 | |||
Redakcja „Kwartalnika Artystycznego” serdecznie dziękuje za pomoc finansową w wydaniu numeru 2/1998 Ministerstwu Kultury i Sztuki, Wydziałowi Kultury, Sportu i Turystyki Urzędu Wojewódzkiego w Bydgoszczy, Wydziałowi Kultury i Sportu Urzędu Miejskiego w Bydgoszczy oraz Fundacji im. Stefana Batorego.