HILDA DOOLITTLE | 3 | W hołdzie aniołom | ||
4 | Burza | HILDA DOOLITTLE | ||
5 | Antypater z Sydonu | HILDA DOOLITTLE | ||
JERZY ANDRZEJEWSKI | 7 | Dziennik paryski | ||
LUDMIŁA MARJAŃSKA | 23 | Cień róży • Niebo nad Krzemieńcem | ||
24 | Zdziwienie • Córka bednarza | LUDMIŁA MARJAŃSKA | ||
25 | Ściany • Do brzozy tracącej pożółkłe liście | LUDMIŁA MARJAŃSKA | ||
26 | O trzmielu • Na sekundę przed | LUDMIŁA MARJAŃSKA | ||
ADRIANA SZYMAŃSKA | 27 | Przenikanie | ||
28 | Sprostowanie | ADRIANA SZYMAŃSKA | ||
29 | Taka bliskość | ADRIANA SZYMAŃSKA | ||
30 | Tomaso Albinoni: Adagio g-moll | ADRIANA SZYMAŃSKA | ||
GUSTAW HERLING-GRUDZIŃSKI w rozmowie z WŁODZIMIERZEM BOLECKIM | 33 | „Madrygał żałobny” | ||
TRZY WIERSZE | ||||
45 | ||||
GUSTAW HERLING-GRUDZIŃSKI | ||||
JERZY JARZĘBSKI | 53 | Naturalne, sztuczne i dziura w Kosmosie | ||
PO CO PISZĘ? | ||||
63 | ||||
STANISŁAW LEM | ||||
POECI GRUPY „LIKRAT” | ||||
NATAN ZACH | 67 | Typowy protest song | ||
DAWID AWIDAN | 68 | Plama została na ścianie | ||
JEHUDA AMICHAJ | 69 | Dużo jest winogron | ||
JOANNA POLLAKÓWNA | 73 | Powaga i nędze starości | ||
MARZENA BRODA | 87 | Nokturny | ||
89 | Podnoszenie powieki | MARZENA BRODA | ||
SAMANTHA KITSCH | 91 | Nikim | ||
92 | Owady | SAMANTHA KITSCH | ||
ANNA NASIŁOWSKA | 93 | Domino: Kostki dopisane | ||
PIOTR CIELESZ | 97 | mój tato | ||
98 | wagony | PIOTR CIELESZ | ||
DARIUSZ DORN | 101 | teraz ty | ||
102 | leni riefenstahl montująca film (1931) • przekroczyć okno | DARIUSZ DORN | ||
JACEK BOLEWSKI SJ | 105 | Mistrz u początku drogi. Wokół Wilhelma Meistra J.W. Goethego | ||
ZOFIA BESZCZYŃSKA | 123 | *** (myślałam: jeszcze raz…) | ||
124 | *** (patrzę na twoje…) • *** (twoje miękkie imię…) | ZOFIA BESZCZYŃSKA | ||
125 | *** (kładę na język…) | ZOFIA BESZCZYŃSKA | ||
AUTORZY „KWARTALNIKA ARTYSTYCZNEGO” W 1999 ROKU | 126 | |||
MACIEJ GIERSZEWSKI | 127 | na górze przemysława • dzień pierwszy | ||
128 | szkoła poznańska? • epizod | MACIEJ GIERSZEWSKI | ||
129 | poranna narracja (dla oleńki) | MACIEJ GIERSZEWSKI | ||
TOMASZ HRYNACZ | 130 | Ciemna gwiazda • Sela | ||
131 | Rysy i krople • Sztuka zagłady | TOMASZ HRYNACZ | ||
132 | Miazga | TOMASZ HRYNACZ | ||
PLASTYKA | ||||
JERZY PUCIATA | 133 | Prezentacje | ||
VARIA | ||||
MICHAŁ GŁOWIŃSKI | 139 | Młodzieniec z agencji | ||
ALEKSANDER JUREWICZ | 143 | Zapiski ze stróżówki (6) | ||
JACEK ŁUKASIEWICZ | 149 | Mowa na uroczystość wręczenia Antoniemu Liberze Nagrody im. Andrzeja Kijowskiego za powieść Madame | ||
ANTONI LIBERA | 152 | Rachunek sumienia | ||
EWA SONNENBERG | 155 | Przewodnik liryczny po Europie | ||
LESZEK SZARUGA | 166 | Wodna pieczęć (4) | ||
ZBIGNIEW ŻAKIEWICZ | 173 | Ujrzane, w czasie zatrzymane (5) | ||
RECENZJE | ||||
KRZYSZTOF MYSZKOWSKI | 180 | Wielkie czytanie Miłosza | ||
ZBIGNIEW CHOJNOWSKI | 181 | Między bytem a nicością | ||
ELŻBIETA GIDLECKA | 184 | Pejzaże pamięci | ||
JAN WOLSKI | 185 | Pisać tłumiąc zachwyt | ||
PAWEŁ MAJERSKI | 188 | Stan gotowości | ||
JERZY JARZĘBSKI | 190 | Afryka: śmierć i życie | ||
JERZY GIZELLA | 194 | „Rachunek naszych słabości” | ||
EWA PIECHOCKA | 198 | Na drodze do Itaki | ||
NOTY O KSIĄŻKACH | 201 | |||
Redakcja „Kwartalnika Artystycznego” serdecznie dziękuje Ministerstwu Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Urzędowi Marszałkowskiemu Województwa Kujawsko-Pomorskiego w Toruniu i Urzędowi Miasta w Bydgoszczy
za pomoc finansową w wydaniu numeru 1/2000.