WILLIAM SHAKESPEARE | 3 | Koriolan (fragment) w nowym przekładzie | ||
Antoniego Libery | ||||
MICHAEL KRÜGER | 11 | Wiersze w tłumaczeniu | ||
Ryszarda Krynickiego | ||||
*** (Codzienna zabawa pustułek…) | MICHAEL KRÜGER | |||
12 | *** (Chociaż żadnych ryb…) | MICHAEL KRÜGER | ||
*** (Umówiliśmy się, że…) | MICHAEL KRÜGER | |||
13 | *** (Kiedy byłem tutaj…) | MICHAEL KRÜGER | ||
*** (To jest ostatnie…) | MICHAEL KRÜGER | |||
14 | Hotel Future • Kometa | MICHAEL KRÜGER | ||
15 | Dobrej podróży! | MICHAEL KRÜGER | ||
16 | Mowa podróżnego | MICHAEL KRÜGER | ||
17 | Mowa pasterza | MICHAEL KRÜGER | ||
18 | Mowa saturnika | MICHAEL KRÜGER | ||
19 | Mowa opiekuna drzew | MICHAEL KRÜGER | ||
20 | Mowa dla Jamesa Laughlina, i z nim | MICHAEL KRÜGER | ||
21 | Warszawa, marzec | MICHAEL KRÜGER | ||
ZBIGNIEW HERBERT | 23 | Reportaż z ognia | ||
25 | Patryk – albo krytyk | ZBIGNIEW HERBERT | ||
29 | Patryk albo krytyk wątpliwy | ZBIGNIEW HERBERT | ||
HENRYK CITKO | 30 | Komentarz | ||
RYSZARD KRYNICKI | 32 | Nota | ||
PIOTR MATYWIECKI | 37 | *** (Bywał-pływał sobie…) • Na ślepo | ||
38 | O czasie bezimiennym | PIOTR MATYWIECKI | ||
39 | Wiersz mielerz | PIOTR MATYWIECKI | ||
40 | Człowiek | PIOTR MATYWIECKI | ||
41 | Przestrzeń • *** (Oni mnie zaczynają…) | PIOTR MATYWIECKI | ||
42 | *** (Bywali kiedyś ludzie…) | PIOTR MATYWIECKI | ||
43 | Jak czytać, jak rozumieć, jak opisywać? | PIOTR MATYWIECKI | ||
(wstęp do książki o Rainerze Marii Rilkem) | ||||
z PIOTREM MATYWIECKIM | ||||
rozmawia | ||||
KRZYSZTOF SIWCZYK | 58 | „Wiersz mnie przemyślał” | ||
TOMASZ RÓŻYCKI | 69 | Szóste | ||
70 | Kurtstrasse | TOMASZ RÓŻYCKI | ||
71 | Lindos | TOMASZ RÓŻYCKI | ||
72 | Durs Grünbein – laudacja | TOMASZ RÓŻYCKI | ||
z TOMASZEM RÓŻYCKIM | ||||
rozmawia | ||||
MACIEJ WRÓBLEWSKI | 75 | Anakreont współczesny | ||
KRZYSZTOF LISOWSKI | 82 | Mesjasz | ||
83 | Z listu przyjaciółki • 19 dzień października | KRZYSZTOF LISOWSKI | ||
2020 | ||||
84 | Lista zagrożonych gatunków | KRZYSZTOF LISOWSKI | ||
85 | Nie ten sam sen | KRZYSZTOF LISOWSKI | ||
JERZY PLUTOWICZ | 86 | Wakacje | ||
87 | Sąsiedzi | JERZY PLUTOWICZ | ||
88 | Stan wojenny | JERZY PLUTOWICZ | ||
89 | W Bielsku. Symfonia | JERZY PLUTOWICZ | ||
STANLEY E. GONTARSKI | 91 | Eleutheria Samuela Becketta | ||
historia niewydawania | ||||
– przełożył i zredagował Antoni Libera | ||||
JACEK NAPIÓRKOWSKI | 102 | Kolbuszowa, dokument filmowy | ||
nakręcony w 1929 | JACEK NAPIÓRKOWSKI | |||
104 | Jak papa Witkiewicz albo John Constable | JACEK NAPIÓRKOWSKI | ||
PIOTR PIASZCZYŃSKI | 105 | Coraz • V | ||
106 | Absencja • Mistrzyni z Niemiec | PIOTR PIASZCZYŃSKI | ||
VARIA | ||||
KAZIMIERZ BRAKONIECKI | 107 | Widnoksiąg (2) | ||
STEFAN CHWIN | 109 | Dziennik 2021 | ||
KRZYSZTOF MYSZKOWSKI | 118 | Fragmenty murów obronnych (6) | ||
LESZEK SZARUGA | 123 | Dobrze o złu (5) | ||
PIOTR SZEWC | 128 | Z powodu i bez powodu (61) | ||
ARTUR SZLOSAREK | 130 | Notatki do zapomnianych podróży (6) | ||
RECENZJE | ||||
LESZEK SZARUGA | 135 | „Słowa to świat” | ||
KRZYSZTOF SIWCZYK | 138 | Krytyk pragmatyczny | ||
MARTA TOMCZOK | 141 | Beckett Kędzierski, Beckett Myszkowski | ||
NOTY O KSIĄŻKACH | ||||
JAKUB BECZEK | 144 | Drgający elektron | ||
KATARZYNA BIEŃKOWSKA | 147 | Rozrzutna nicość albo biała rozpacz | ||
KRZYSZTOF LISOWSKI | 149 | Márai, do końca | ||
KRZYSZTOF MYSZKOWSKI | 152 | Na rozwidleniu dróg | ||
NOTY O AUTORACH | 158 | |||
„KWARTALNIK ARTYSTYCZNY” | ||||
W 2020 ROKU | 160 | |||
BIBLIOTEKA | ||||
„KWARTALNIKA ARTYSTYCZNEGO” | 162 | |||
NOWE KSIĄŻKI | 168 | |||
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury oraz Samorządu Województwa Kujawsko-Pomorskiego w Toruniu. Zadanie dofinansowane przez Miasto Bydgoszcz.