Przejdź do głównej treści

Autorzy

Tadeusz Różewicz

Tadeusz Różewicz

1921-2014

Tadeusz Różewicz (1921-2014), poeta, dramaturg i prozaik; autor ponad trzydziestu pięciu tomów poetyckich, m.in. Niepokój (1947), Płaskorzeźba (1991), Zawsze fragment (1996), ostatnio opublikował Kup kota w worku (2008), To i owo (2012); pięciu tomów opowiadań, m.in. Śmierć w starych dekoracjach (1970), Próba rekonstrukcji (1979); dwunastu dramatów, m.in. Kartoteka (1960), Grupa Laokoona (1962), Pułapka (1982), Palacz (1997); laureat licznych nagród i tytułów doctora honoris causa [patrz: "Kwartalnik Artystyczny" 2004 nr 2 (42), 2006 nr 2 (50), 2010 nr 4 (68), 2011 nr 4 (72), 2014 nr 3 (83)]; ostatnio ukazały się: Ostatnia wolność (2015) oraz Znikanie (2015).

Tadeusz Różewicz w "Kwartalniku Artystycznym"

Nr 2024 nr 1 (121):  *** (Czas na mnie…)
Nr 2024 nr 1 (121):  dlaczego piszę?
Nr 2021 nr 3 (111):  *** (Czas na mnie...)
Nr 2021 nr 3 (111):  Znalezisko
Nr 2015 nr 2 (86):  Chwila
Nr 2015 nr 2 (86):  „Glob”… święte miejsce…
Nr 2015 nr 2 (86):  Na 60 rocznicę ślubu
Nr 2015 nr 2 (86):  Co to jest miłość małżeńska?
Nr 2015 nr 2 (86):  *** (Wzruszają mnie…)
Nr 2015 nr 2 (86):  Listy do Henryka Voglera
Nr 2015 nr 2 (86):  Znalezisko
Nr 2015 nr 2 (86):  Listy do Krzysztofa Myszkowskiego
Nr 2014 nr 3 (83):  *** (Czas na mnie…)
Nr 2014 nr 3 (83):  Dom św. Kazimierza • Wieczór dla Norwida
Nr 2014 nr 3 (83):  Świta
Nr 2014 nr 3 (83):  nic o tobie nie wiem
Nr 2014 nr 3 (83):  Ucieczka świnek dwóch (z obozu zagłady– rzeźni)
Nr 2014 nr 3 (83):  ten to też
Nr 2014 nr 3 (83):  dlaczego piszę? • kamień filozoficzny
Nr 2014 nr 3 (83):  na wyspiańską nutę
Nr 2014 nr 3 (83):  list pisany zielonym atramentem
Nr 2014 nr 3 (83):  palec na ustach
Nr 2014 nr 3 (83):  luksus
Nr 2014 nr 3 (83):  taki to mistrz
Nr 2014 nr 3 (83):  cmentarz wierszy
Nr 2014 nr 3 (83):  mowa rozmowa dialog • biedny poeta Stachura
Nr 2014 nr 3 (83):  słowa
Nr 2014 nr 3 (83):  barwy Rzymu
Nr 2014 nr 3 (83):  Francis Bacon czyli Diego Velázquez na fotelu dentystycznym
Nr 2014 nr 3 (83):  Wrota śmierci
Nr 2014 nr 3 (83):  drobne ogłoszenia i wróżby
Nr 2014 nr 3 (83):  biedni ludzie (z cyklu depresje)
Nr 2014 nr 3 (83):  Elegia
Nr 2014 nr 3 (83):  Łódź
Nr 2014 nr 3 (83):  dwie siekierki
Nr 2014 nr 3 (83):  To się złożyło (1885–1977)
Nr 2014 nr 3 (83):  pokusy
Nr 2014 nr 3 (83):  Odaliska Ingres’a
Nr 2014 nr 3 (83):  Zwiastowanie
Nr 2014 nr 3 (83):  nie wypowiedziane • W środku życia
Nr 2014 nr 3 (83):  Oktostychy – *** (Zbyt wysoki Twój tron, o Boże!…) • *** (Księżyc jest jak wycinanka…)
Nr 2014 nr 3 (83):  Stara panna • Może • Zakonnica
Nr 2014 nr 3 (83):  Dyskusja – A, zapomniałem… • Wszystko jest poezją
Nr 2014 nr 3 (83):  jubileusz
Nr 2014 nr 3 (83):  *** (Witkacy uważał dotyk za…)
Nr 2014 nr 3 (83):  w młodości
Nr 2014 nr 3 (83):  Mozaika bułgarska z roku 1978
Nr 2014 nr 3 (83):  Jeszcze próba • Nie karać, ale wychowywać
Nr 2014 nr 3 (83):  O uśmiechach ludzi starych – dwie fotografie
Nr 2014 nr 3 (83):  Znalezisko
Nr 2014 nr 3 (83):  
Nr 2013 nr 2 (78):  Mozaika bułgarska z roku 1978
Nr 2013 nr 2 (78):  Listy do Hanny i Mieczysława Porębskich i do Stanisława Różewicza
Nr 2012 nr 4 (76):  Jak szybko zmienia się człowiek
Nr 2011 nr 4 (72):  List
Nr 2011 nr 4 (72):  jubileusz
Nr 2011 nr 4 (72):  *** (Witkacy uważał dotyk za…)
Nr 2011 nr 4 (72):  w młodości
Nr 2011 nr 4 (72):  
Nr 2011 nr 2 (70):  Oktostychy: *** (Zbyt wysoki twój tron, o Boże…) • *** (Księżyc jest jak wycinanka…)
Nr 2011 nr 2 (70):  Stara panna • Może • Zakonnica
Nr 2011 nr 2 (70):  Dyskusja: A, zapomniałem
Nr 2011 nr 2 (70):  Wszystko jest poezją
Nr 2010 nr 4 (68):  Zwiastowanie
Nr 2010 nr 4 (68):  nie wypowiedziane
Nr 2010 nr 4 (68):  W środku życia
Nr 2010 nr 4 (68):  Jak powstawała moja „poetyka”
Nr 2008 nr 3 (59):  Poeci, pasztet i katedra
Nr 2008 nr 3 (59):  Pochwała tłumaczy i Billa Johnstona
Nr 2008 nr 2 (58):  Odaliska Ingres’a
Nr 2007 nr 3 (55):  Wypowiedź o literaturze małych
Nr 2006 nr 2 (50):  drobne ogłoszenia i wróżby
Nr 2006 nr 2 (50):  Biedni ludzie
Nr 2006 nr 2 (50):  Elegia
Nr 2006 nr 2 (50):  Łódź
Nr 2006 nr 2 (50):  dwie siekierki
Nr 2006 nr 2 (50):  To się złożyło (1885-1977)
Nr 2006 nr 2 (50):  Po co piszę • dlaczego piszę?
Nr 2006 nr 2 (50):  Fotografie i rysunki
Nr 2006 nr 2 (50):  Pokusy
Nr 2006 nr 1 (49):  Wrota śmierci
Nr 2006 nr 1 (49):  Dnia 10 listopada 2005 r.
Nr 2005 nr 4 (48):  barwy Rzymu
Nr 2005 nr 4 (48):  Francis Bacon czyli Diego Velázquez na fotelu dentystycznym
Nr 2005 nr 3 (47):  Nie karać, ale wychowywać
Nr 2004 nr 1 (41):  cmentarz
Nr 2004 nr 1 (41):  bez odwołania
Nr 2004 nr 1 (41):  mowa rozmowa dialog
Nr 2004 nr 1 (41):  biedny poeta Stachura
Nr 2004 nr 1 (41):  słowa
Nr 2003 nr 4 (40):  palec na ustach
Nr 2003 nr 4 (40):  luksus
Nr 2003 nr 4 (40):  taki to mistrz
Nr 2003 nr 1 (37):  Kamień filozoficzny
Nr 2003 nr 1 (37):  na wyspiańską nutę
Nr 2003 nr 1 (37):  List pisany zielonym atramentem
Nr 2002 nr 3 (35):  To, co zostało z nienapisanej książki o Norwidzie
Nr 2002 nr 3 (35):  nic o tobie nie wiem
Nr 2002 nr 3 (35):  Kartki wydarte z dziennika
Nr 2002 nr 3 (35):  Ucieczka świnek dwóch (z obozu zagłady – rzeźni)
Nr 2002 nr 3 (35):  Jeszcze próba
Nr 2002 nr 3 (35):  Klucze do nieba
Nr 2002 nr 3 (35):  Trzy karty do Przyjaciela K.F.
Nr 2002 nr 3 (35):  ten to też
Nr 2002 nr 3 (35):  dlaczego piszę?
Nr 1997 nr 4 (16):  Wymiar iluzji
Nr 1996 nr 4 (12):  
Nr 1994 nr 2:  *** (Czas na mnie…)
Nr 1994 nr 2:  Ufajcie obcemu przechodniowi