Przejdź do głównej treści

Autorzy

Marek Kędzierski

Marek Kędzierski

1953

Marek Kędzierski, ur. 1953 w Łodzi, prozaik, eseista, tłumacz Becketta i Bernharda, reżyser; ostatnio ukazała się powieść Bernharda Przegrany, w jego przekładzie (2019) oraz tom rozmów z Krzysztofem Myszkowskim Pułapka Becketta (2020). Mieszka m.in. w Paryżu.

Marek Kędzierski w "Kwartalniku Artystycznym"

Nr 2024 nr 3 (123): Marginalia (7)
Nr 2024 nr 2 (122): Marginalia (6)
Nr 2024 nr 1 (121):  Marginalia (5)
Nr 2023 nr 4 (120):  Søren
Nr 2023 nr 3 (119):  Marginalia (4)
Nr 2023 nr 2 (118):  Marginalia (3)
Nr 2023 nr 1 (117):  
Nr 2023 nr 1 (117):  W rytmie Szia-sztin
Nr 2022 nr 4 (116):  
Nr 2022 nr 4 (116):  Marginalia (2)
Nr 2022 nr 3 (115):  *** ( Jak uartystycznić… )
Nr 2022 nr 3 (115):  Stracone i nie stracone okazje.
Nr 2022 nr 3 (115):  Dialogi – kontrapunkty – konwergencje
Nr 2022 nr 3 (115):  Mój kilometr Paryża
Nr 2022 nr 2 (114):  Marginalia
Nr 2022 nr 1 (113):  Plebejus samuelis
Nr 2021 nr 4 (112):  Przymiarki do Estebana
Nr 2021 nr 4 (112):  Claude Esteban i figura rozdarcia
Nr 2020 nr 4 (108):  Józef Kordian
Nr 2020 nr 2 (106):  Epoka jest niezwykła, dziwne czasy nastały
Nr 2019 nr 4 (104):  
Nr 2018 nr 4 (100):  Giacometti. Terytoria
Nr 2018 nr 4 (100):  métro ligne 4
Nr 2018 nr 4 (100):  Postscriptum
Nr 2018 nr 3 (99):  
Nr 2018 nr 2 (98):  Warszawa – Chiny (5)
Nr 2017 nr 4 (96):  
Nr 2017 nr 3 (95):  
Nr 2017 nr 1 (93):  Warszawa – Chiny (4)
Nr 2016 nr 4 (92):  Pułapka Becketta (5)
Nr 2016 nr 3 (91):  Warszawa – Chiny (3)
Nr 2016 nr 2 (90):  
Nr 2016 nr 1 (89):  Wspomnienie o Ricku Clucheyu
Nr 2015 nr 4 (88):  Warszawa – Chiny (2)
Nr 2015 nr 4 (88):  Pułapka Becketta (4)
Nr 2015 nr 1 (85):  „Nie lubię wentylowania prywatnych dokumentów”. Listów Samuela Becketta ciąg dalszy
Nr 2014 nr 4 (84):  Przegrać lepiej czy Lepiej przegrać? Beckettowskie niuanse po 25 latach
Nr 2014 nr 4 (84):  Warszawa – Chiny
Nr 2013 nr 4 (80):  Lord, Giacometti
Nr 2012 nr 4 (76):  
Nr 2012 nr 4 (76):  Interludia (2)
Nr 2012 nr 3 (75):  Interludia (1)
Nr 2011 nr 4 (72):  Louise Bourgeois
Nr 2011 nr 2 (70):  Marquerite Duras i Barbara Bray
Nr 2011 nr 1 (69):  Listy, liryka, fotografie: prawdziwe
Nr 2011 nr 1 (69):  Camogli
Nr 2010 nr 4 (68):  Pułapka Becketta (3)
Nr 2010 nr 2 (66):  ALA BIBULA. Z mojego dziennika
Nr 2010 nr 1 (65):  
Nr 2010 nr 1 (65):  Barbara Bray (1924–2010)
Nr 2009 nr 3 (63):  Thomas Bernhard (2)
Nr 2009 nr 2 (62):  Terytorium Bernharda
Nr 2009 nr 2 (62):  Aurach
Nr 2009 nr 1 (61):  RUE Samuel BECKETT (2)
Nr 2008 nr 4 (60):  RUE Samuel BECKETT
Nr 2008 nr 2 (58):  Madmoiselle
Nr 2007 nr 4 (56):  Dawni mistrzowie: Witold Gombrowicz
Nr 2007 nr 1 (53):  Winterreise A.D. 1936: między chaosem
Nr 2007 nr 1 (53):  Pułapka Becketta (2)
Nr 2006 nr 3-4 (51-52):  Obecność Becketta
Nr 2006 nr 3-4 (51-52):  Pułapka Becketta
Nr 2005 nr 4 (48):  Francis Bacon: śluz ślimaka i ślady ludzkiej obecności
Nr 2005 nr 1 (45):  ***
Nr 2004 nr 4 (44):  Tropy obecności: wnętrza Evy Rubinstein
Nr 2003 nr 4 (40):  Wer die Dichter will verstehen…
Nr 2003 nr 2-3 (38-39):  ***
Nr 2003 nr 2-3 (38-39):  „Sztuka niezmiernie mnie interesuje…”. Alberto Giacometti i „jego rzeczywistość”
Nr 2003 nr 1 (37):  Reger kontra Heidegger: zapalczywe tyrady Bernharda
Nr 2002 nr 4 (36):  rzecz jasna
Nr 2001 nr 3 (31):  Jérôme Lindon (1925-2001)
Nr 2001 nr 3 (31):  Nowi autorzy Editions de Minuit
Nr 2000 nr 2 (26):  O nową powieść. Autorzy Editions de Minuit
Nr 1999 nr 4 (24):  Okolice Nienazywalnego: Samuel Beckett A.D. 1949
Nr 1998 nr 4 (20):  Przykład Suhrkampa
Nr 1998 nr 2 (18):  Sotto voce – Robert Pinget i dyskretna siła niuansu
Nr 1998 nr 2 (18):  
Nr 1998 nr 2 (18):  Zaniemówienie
Nr 1996 nr 4 (12):  ***
Nr 1996 nr 4 (12):  Widziane i słyszane
Nr 1995 nr 2 (6):  La petite mort
Nr 1993 nr 0:  Home sweet home