Autorzy

Marek Kędzierski
Marek Kędzierski, ur. 1953 w Łodzi, prozaik, eseista, tłumacz Becketta i Bernharda, reżyser; ostatnio ukazała się powieść Bernharda Przegrany, w jego przekładzie (2019) oraz tom rozmów z Krzysztofem Myszkowskim Pułapka Becketta (2020). Mieszka m.in. w Paryżu.
Marek Kędzierski w "Kwartalniku Artystycznym"
Nr 2024 nr 3 (123): Marginalia (7)
Nr 2024 nr 2 (122): Marginalia (6)
Nr 2024 nr 1 (121): Marginalia (5)
Nr 2023 nr 4 (120): Søren
Nr 2023 nr 3 (119): Marginalia (4)
Nr 2023 nr 2 (118): Marginalia (3)
Nr 2023 nr 1 (117):
Nr 2023 nr 1 (117): W rytmie Szia-sztin
Nr 2022 nr 4 (116):
Nr 2022 nr 4 (116): Marginalia (2)
Nr 2022 nr 3 (115): *** ( Jak uartystycznić… )
Nr 2022 nr 3 (115): Stracone i nie stracone okazje.
Nr 2022 nr 3 (115): Dialogi – kontrapunkty – konwergencje
Nr 2022 nr 3 (115): Mój kilometr Paryża
Nr 2022 nr 2 (114): Marginalia
Nr 2022 nr 1 (113): Plebejus samuelis
Nr 2021 nr 4 (112): Przymiarki do Estebana
Nr 2021 nr 4 (112): Claude Esteban i figura rozdarcia
Nr 2020 nr 4 (108): Józef Kordian
Nr 2020 nr 2 (106): Epoka jest niezwykła, dziwne czasy nastały
Nr 2019 nr 4 (104):
Nr 2018 nr 4 (100): Giacometti. Terytoria
Nr 2018 nr 4 (100): métro ligne 4
Nr 2018 nr 4 (100): Postscriptum
Nr 2018 nr 3 (99):
Nr 2018 nr 2 (98): Warszawa – Chiny (5)
Nr 2017 nr 4 (96):
Nr 2017 nr 3 (95):
Nr 2017 nr 1 (93): Warszawa – Chiny (4)
Nr 2016 nr 4 (92): Pułapka Becketta (5)
Nr 2016 nr 3 (91): Warszawa – Chiny (3)
Nr 2016 nr 2 (90):
Nr 2016 nr 1 (89): Wspomnienie o Ricku Clucheyu
Nr 2015 nr 4 (88): Warszawa – Chiny (2)
Nr 2015 nr 4 (88): Pułapka Becketta (4)
Nr 2015 nr 1 (85): „Nie lubię wentylowania prywatnych dokumentów”. Listów Samuela Becketta ciąg dalszy
Nr 2014 nr 4 (84): Przegrać lepiej czy Lepiej przegrać? Beckettowskie niuanse po 25 latach
Nr 2014 nr 4 (84): Warszawa – Chiny
Nr 2013 nr 4 (80): Lord, Giacometti
Nr 2012 nr 4 (76):
Nr 2012 nr 4 (76): Interludia (2)
Nr 2012 nr 3 (75): Interludia (1)
Nr 2011 nr 4 (72): Louise Bourgeois
Nr 2011 nr 2 (70): Marquerite Duras i Barbara Bray
Nr 2011 nr 1 (69): Listy, liryka, fotografie: prawdziwe
Nr 2011 nr 1 (69): Camogli
Nr 2010 nr 4 (68): Pułapka Becketta (3)
Nr 2010 nr 2 (66): ALA BIBULA. Z mojego dziennika
Nr 2010 nr 1 (65):
Nr 2010 nr 1 (65): Barbara Bray (1924–2010)
Nr 2009 nr 3 (63): Thomas Bernhard (2)
Nr 2009 nr 2 (62): Terytorium Bernharda
Nr 2009 nr 2 (62): Aurach
Nr 2009 nr 1 (61): RUE Samuel BECKETT (2)
Nr 2008 nr 4 (60): RUE Samuel BECKETT
Nr 2008 nr 2 (58): Madmoiselle
Nr 2007 nr 4 (56): Dawni mistrzowie: Witold Gombrowicz
Nr 2007 nr 1 (53): Winterreise A.D. 1936: między chaosem
Nr 2007 nr 1 (53): Pułapka Becketta (2)
Nr 2006 nr 3-4 (51-52): Obecność Becketta
Nr 2006 nr 3-4 (51-52): Pułapka Becketta
Nr 2005 nr 4 (48): Francis Bacon: śluz ślimaka i ślady ludzkiej obecności
Nr 2005 nr 1 (45): ***
Nr 2004 nr 4 (44): Tropy obecności: wnętrza Evy Rubinstein
Nr 2003 nr 4 (40): Wer die Dichter will verstehen…
Nr 2003 nr 2-3 (38-39): ***
Nr 2003 nr 2-3 (38-39): „Sztuka niezmiernie mnie interesuje…”. Alberto Giacometti i „jego rzeczywistość”
Nr 2003 nr 1 (37): Reger kontra Heidegger: zapalczywe tyrady Bernharda
Nr 2002 nr 4 (36): rzecz jasna
Nr 2001 nr 3 (31): Jérôme Lindon (1925-2001)
Nr 2001 nr 3 (31): Nowi autorzy Editions de Minuit
Nr 2000 nr 2 (26): O nową powieść. Autorzy Editions de Minuit
Nr 1999 nr 4 (24): Okolice Nienazywalnego: Samuel Beckett A.D. 1949
Nr 1998 nr 4 (20): Przykład Suhrkampa
Nr 1998 nr 2 (18): Sotto voce – Robert Pinget i dyskretna siła niuansu
Nr 1998 nr 2 (18):
Nr 1998 nr 2 (18): Zaniemówienie
Nr 1996 nr 4 (12): ***
Nr 1996 nr 4 (12): Widziane i słyszane
Nr 1995 nr 2 (6): La petite mort
Nr 1993 nr 0: Home sweet home